<< Click to Display Table of Contents >> IBAN Projesinde İade Talebi |
![]() ![]() ![]() |
•TT ve TTNet için TTS üzerinden aboneye doğrudan yapılan iade işleminin TTS üzerinden iade bilgisinin talep olarak alınması ve abonenin talep içerisinde belirtilen IBAN bilgisine ödeme yapılması sağlanmıştır.
•Uygulama’da oluşan iade tutarları bir web servis aracılığı ile online olarak sorgulanması sağlanmıştır.
•İade tutarı dosyanın numarası, hizmet no (dosya konu), TCKN bilgisi ve VKN bilgisi ile sorgulanması sağlanmıştır.
•İade tutarı sorgulama servisinde sadece ilgili dosyaya ait iade edilebilir durumdaki tutar sorgulanması sağlanmıştır.
•İade tutarı sorgulama servisinde daha önce iade edilmiş veya bloke koyulmuş iade tutarları sorgulanmaması sağlanmıştır.
•Uygulama’da TTS'nin iade taleplerini online bir web servis aracılığı ile dosya bazında ve abonenin birden fazla dosyada alacak bilgisinin olması durumunda her bir dosya için ayrı talepler halinde iletmesi sağlanmıştır.
•TTS üzerinden alacak iade talebi yapıldığında, Uygulama üzerinde “Alacak İade Talebi” isimli bir talep oluşturulmuş ve talep tipinin e-devlet’ten yapılan alacak iade talepleri içinde kullanılması sağlanmıştır.
•Uygulama’ya iletilen alacak iade talebi bilgisi içerisinde "Abone Adı Soyadı (Zorunlu)", "IBAN (Zorunlu)", "TCKN/VKN (Zorunlu)", "İade Tutarı (Zorunlu)" ve "Abone GSM No (Zorunlu değil)" bilgilerinin olması beklenmektedir.
•Uygulama’ya iletilen alacak iade talebi bilgisi içerisindeki iade tutarı HOPE’da bulunan iade edilebilir tutardan büyük ise Uygulama işlem yapmaması ve alacak iade talebi kaydedilmemesi sağlanmıştır.
•Alacak İade Talebi'nin Uygulama içerisinden sorgulanması sağlanmıştır.
•Alacak İade Talebi üzerindeki her türlü hareket bilgisi loglanması ve loglanan kayıtlar tarihsel olarak bir ekran aracılığı ile görüntülenmesi sağlanmıştır.
•Talebin durumu "Ödendi, Ödenemedi " ise tamamlanmış olarak değerlendirilmesi, diğer tüm durumlarda tamamlanmamış olarak değerlendirilmesi sağlanmıştır.
•Alacak İade Talebi üzerinde herhangi bir güncelleme işlemi yapılmaması sağlanmıştır.
•Henüz tamamlanmamış Alacak İade Talebi olan bir dosya içerisindeki finansal hareket işlemleri (Tahsilat, borç düşüm vb.) iptal edilememesi sağlanmıştır.
•Alacak iade talebine istinaden oluşacak ödeme dosyası Uygulama'da oluşmayacaktır.
•Uygulama’da bulunan alacak İade talebinin durumu bankadan gelen cevaba göre “Ödendi” veya “Ödenemedi” şeklinde online olarak güncellenmesi ve bunlara ilişkin log kayıtları oluşturulması sağlanmıştır.
•Banka cevabı içerisinde “Ödendi” olarak belirtilen kayıtlar için Uygulama tarafından iade işlemi gerçekleştirilmeyip “Fazla ödeme iadesi” işlem kodlu finansal hareket kaydı oluşturulması sağlanmıştır.
•Banka cevabı içerisinde “Ödenemedi” olarak belirtilen kayıtlar için Uygulama’da aynı referans numarası ile daha önce gelen “Ödendi” cevabına istinaden iadesi gerçekleştirilmiş olan alacak iade işlemi varsa, daha önceden gerçekleştirilen alacak iade işlemi iptal edilmesi sağlanmıştır.
•“Ödenemedi” cevabına istinaden gerçekleştirilen iade iptali işlemi için iade’nin yapıldığı tarihe ait Uygulama TTS mutabakatı iptal edilmeden iade işlemi iptal edilebilmesi sağlanmıştır.
•TTS üzerinden gelen Alacak İade Talebine istinaden gerçekleştirilen iade işlemleri Uygulama’da e-devlet üzerinden gelen talebe istinaden yapılan iadelerden ve manuel yapılan iade işlemlerinden ayrıştırılması sağlanmıştır.
•Banka cevabı içerisinde “Ödenemedi” olarak belirtilen kayıtlar için iletilen ödenememe sebebi bilgisinin Uygulama ekranlarında Alacak İade talebine bağlı log kayıtlarında açıklama bilgisi olarak görüntülenebilmesi sağlanmıştır.
•Bankadan ödenemedi bilgisi gelmediği ve manuel işlem yapılması gereken durumlar için “Ödendi” durumundaki alacak iade talepleri Uygulama ekranlarından manuel olarak “Ödenemedi” durumuna getirilmesi ve bu işlem sırasında açıklama bilgisinin de girilmesi sağlanmıştır.
•Manuel olarak “Ödenemedi” yapılan kayıtlar için log kaydı oluşturulmamaktadır.
•TTS üzerinden yapılan iade taleplerine istinaden Uygulama’ta oluşturulan alacak iade talep bilgileri ve iade taleplerinin statü güncellemeleri için TTS ile Uygulama arasında günlük mutabakat yapılması sağlanmıştır.
•E-devlet için yapılan mutabakatlara TTS üzerinden iletilen iade talepleri de dahil edilmesi sağlanmıştır.